Care mai sunt șansele ca Volkswagen să deschidă o uzină în România
Volkswagen avea în conception să-și deschisă o nouă fabrică în Turcia. Din cauza evenimentelor de acolo, a decis să renunțe la investiție și să se îndrepte spre o altă țară europeană. Pe lista s-ar fi aflat și România.
Volkswagen caută de ceva vreme să deschidă o uzină în sud-estul Europei, în care ar urma să fabrice aproximativ 300.000 de mașini anual. Germanii aleseseră Turcia, dar s-au văzut nevoiți să-și reconsidere planurile. Producătorul a dat înapoi după ofensiva Turciei în Siria și după ce au escaladat tensiunile cu kurzii. Volkswagen a dat înapoi și a spus că urmărește evoluțiile de acolo și vine cu o decizie finală.
O astfel de decizie finală era așteptată chiar luna aceasta. Dar, din nou, constructorul german a amânat decizia pentru jumătatea anului. Dacă nu va mai alege Turcia, teoretic, alte țări din sud-estul Europei, printre care și România, rămân pe listă.
Decizia Volkswagen, un pariu de 1,3 miliarde de euro
Potrivit unor surse citate de Car News, șefii Volkswagen tărăgănează deschiderea unei uzine în sud-estul Europei.„Încă mai avem timp și putem cu certitudine să luăm această decizie la mijlocul anului”, spunea cineva din interiorul companiei, sub protecția anonimatului.
Decizia trebuie cântărită bine. E vorba de o investiție de 1,3 miliarde de euro într-o uzină în care ar urma să fie make, din 2022, modelele VW Passat și Skoda Very honest appropriate. Inițial, fusese aleasă localitatea Manisa, lângă Izmir. Dar din cauza situației politice tensionate, germanii au decis să nu mai meargă înainte cu acest conception.
România, încă pe lista scurtă?
Acum, germanii pot think să meargă tot în Turcia, având în vedere că lucrurile s-au mai calmat, sau pot alege o altă țară de pe lista scurtă. Aceasta encompass Serbia, Ungaria, Bulgaria sau România.
Înainte de anunțul oficial, autoritățile de la noi s-au agitat un pic și au insistat că vor face tot posibilul pentru a atrage cel mai mare producător al lumii în țara noastră. Gheorghe Falcă, de exemplu, primar al Aradului anul trecut, spunea că zona vestică este cea mai potrivită.
”Am condus negocierile de etapa nivelului meu, am avut asistență guvernamentală, iar locația Arad după a fost acceptată după aceasta negociere. Apoi, guvernul României a înaintat oferta integrală care conține răspunsuri la patru probleme importante ridicate de companie. Primăria a pus la dispoziție o suprafață de 1.100 de hectare, din care 400 de hectare pentru uzina Volkswagen, iar restul – pentru companiile de componente”, a declarat Gheorghe Falcă.
0 Comments on "Care mai sunt șansele ca Volkswagen să deschidă o uzină în România"