bucuresti-va-avea-sistemul-care-poate-face-ordine-in-haosul-din-trafic
noiembrie 8, 2019 Diverse 0 Comments

București va avea sistemul care poate face ordine în haosul din trafic

Dacă locuiești în București, atunci înseamnă că te confrunți zilnic cu traficul infernal. Intersecții blocate, claxoane, nervi – cam așa arată peisajul zilnic din Capitală. Primarul-general al Bucureștiului, Gabriela Firea, insistă că a găsit soluția salvatoare.

Se vorbește de multă vreme de introducerea semafoarelor inteligente în București. E o soluția care ar mai putea elimina din aglomerație, dar pași concreți nu s-au făcut niciodată în această direcție. S-au testat câteva semafoare cu cronometru, tocmai pentru ca șoferii să nu mai forțeze intrarea în intersecție, dar soluția n-a fost implementată la scară largă.

Acum, una dintre companiile municipale înființate de Firea susține că a găsit soluția salvatoare. 85 de camere inteligente, dotate cu senzori de detecție, care vor fi montate în intersecțiile cele mai aglomerate din București. Iată cum funcționează sistemul.

Soluția găsită de Firea pentru decongestionarea traficului din București

Compania Municipală de Management al Traficului, din subordinea Primăriei Capitalei, susține că aceste camere dotate cu senzori observă în timp precise dacă o anumită zonă se aglomerează. Astfel, timpii semafoarelor se modifică automat pentru fluidizare traficului. Cu alte cuvinte, nu o să mai aștepți două minute să se facă verde, deși de pe străzile adiacente nu vine nicio mașină.

Dacă se aglomerează o stradă, semaforul va ține automat mai mult culoarea verde. Și dacă intersecția se aglomerează din toate direcțiile, sistemul prioritizează arteră principală.

„Aceste camere se instalează acolo unde nu s-au putut instala bucle inductive în asfalt, unde avem și linii de tramvai, în primary pe arterele vechi: Moșilor, Eminescu, Dacia, Tunari”, spune Daniel Filipciuc de la Compania Municipală de Management al Traficului

Măsurile par bune la prima vedere, dar mulți specialiști susțin că nu e așa. De exemplu, un sistem precum Waze ar putea funcționa mult mai bine. 

„Trebuie să profităm de aceste date gratuite pe care Google și Waze le pun la dispoziție autorităților. Pe lângă acești senzori pe care îi avem fie în asfalt, fie că vorbim de camere, nouă ne trebuie și date mai concrete referitoare la viteza de deplasare a mașinilor, pentru că degeaba știm că au trecut cinci mașini dacă din cauza faptului că în altă intersecție s-a creat un ambuteiaj au reușit să scape cinci mașini care au trecut cu viteză pe acolo”, spune Paul Dorneanu, comunitatea Waze România

Share: