
Avertismentul Lidl pentru toți românii: riști să pierzi bani și date în situația asta
Lidl a lansat un avertisment extrem de serios pentru clienții din România. Magazinul este ținta unei campanii înșelătoare la finalul căreia ai putea rămâne fără bani. Nu e prima dată când se întâmplă asta.
Lidl și Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică avertizează că magazinul este subiectul celei mai noi țepe pe collect. Magazinul a dezmințit pe Fb că pagina care fraierește români este a sa. Cel mai des, mesajul înșelător e distribuit pe WhatsApp și te duce către un situation care nu e al Lidl.
„Companiile a căror identitate vizuală este copiată și utilizată abuziv de către atacatori sunt Lidl Romania și Adidas, retaileri a căror bear in mind a mai fost utilizată în trecut pentru astfel de tentative de rip-off. În primul caz, utilizatorii sunt atrași de posibilitatea de a câștiga vouchere în valoare de 750 ron. În celălalt, premiul oferit este o pereche de pantofi sport Adidas”, a transmis CERT-RO.
După cum vezi în a doua bear in mind, cuponul cadou ar fi de 750 de lei. Evident, e fals, dar poți lua această bear in mind ca un reper ca să-ți dai seama când ai putea fi victima unei înșelătorii pe web. În cazul Adidas, escrocii au greșit și vârsta mărcii (e de 71 de ani pe piață, nu de 93 de ani).
Ultimate ar fi ca, în cazul în care ceva pare suspect, să încerci tastarea manuală a situation-ului – fie că e Lidl, fie că e oricare alt magazin sau designate – în browser, susține CERT-RO. Sau să cauți prin intermediul motorului de căutare.
Cum să nu fii păcălit cu înșelătorii ca cea de acum cu Lidl
Practica de acum se numește phishing. Conceptul face referire la o tentativă frauduloasă de a-ți fura datele de autentificare de pe diverse situation-uri. Ținta sunt și datele de web banking.
Ca să nu pici în plasa hoților digitali, sunt câțiva pași de care să ții cont. Acum e vorba de Lidl și Adidas, dar în timp poate fi orice designate. Așa că evita accesarea unor astfel de hyperlink-uri și redistribuirea lor. Totodată, în cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validează existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (situation, canale oficiale de social media).
În plus, citește cu atenție instrucțiunile oferite și fii atent la exprimare, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului. În cazurile prezentate, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română. Cel mai probabil a fost tradus automat.
Dacă ai introdus pe astfel de situation-uri date personale, date de acces la conturi sau date financiare, schimbă parolele pentru conturile aferente. Pentru viitor, activează autentificarea în doi pași (acolo unde există) și notifică de urgență banca, dacă ai introdus date de card.
Lidl a transmis că a făcut demersurile necesare pentru ca activitatea unor astfel de situation-uri să fie oprită. „Siguranța clienților noștri este prioritară pentru noi, chiar și atunci când vorbim despre mediul online”, a transmis magazinul.
0 Comments on "Avertismentul Lidl pentru toți românii: riști să pierzi bani și date în situația asta"